همه چیز درباره المان

تربیت کارشناسان و مهندسان زبده در آلمان

احمدرضا محمدیان
همه چیز درباره المان

تربیت کارشناسان و مهندسان زبده در آلمان

 

در آلمان ، مدارس عالی فنی با همکاری کارخانه های تولیدی نسل جدیدی از کارشناسان و مهندسان رشته های فنی تربیت می کنند. متقاضیان تحصیل در این مدارس عالی پس از گذراندن دوره های عملی چند ساله در کارخانه، تحصیل در رشته مرتبط را آغاز می کنند. مدارس فنی عالی به درخواست کارخانه های تولیدی رشته های تخصصی جدید تأسیس می کنند. مدرسه عالی فنی گوپینگن وابسته به دانشگاه اسه لینگ یکی از این مدارس عالی است

 


موضوعات مرتبط: شرکت های المانتحصیل در المانصنعت المانمشاغل المان
برچسب‌ها: همه چیز درباره المان

تاريخ : | | نویسنده : احمدرضا محمدیان |

برندهای خودروسازی المان

برند مرسدس بنز آلمان
 
 
این برند خودروسازی آلمان به نماد قدرت و لوکس بودن در جهان خودرو تبدیل شده است.

گوتلیب دایملر و کارل بنز، دو مخترع آلمانی موتور چهار زمانه، پس از مدتی کار مستقل، شرکت دایملر-بنز را در سال ۱۹۲۶ تأسیس کردند و اسم محصولات خود را به پیشنهاد نخستین نماینده فروش خود، مرسدس گذاشتند که از نام دختر این نماینده گرفته شده بود.

شرکت مرسدس بنز در سال ۱۸۷۱ میلادی به دست کارل بنز بنیانگذاری شد. دفتر مرکزی مرسدس بنز در شهر اشتوتگارت آلمان است.


برند بی ام و (دبلیو) آلمان
 


ب ام و (BMW) که کوتاه شده ی عبارت آلمانی Bayerische Motoren Werke AG به معنای صنایع موتوری باواریاست، یک کمپانی مستقل آلمانی و از تولید کنندگان بنام خودروی سواری و موتورسیکلت در جهان است.

دفتر مرکزی این کمپانی در مونیخ واقع است. این کمپانی تملک کارخانه های رولز رویس (Rolls-Royce) و مینی (MINI) و کارخانه موتورسیکلت سازی هاسکوارنا را در اختیار دارد و پیش از این کمپانی روور(Rover) را نیز در اختیار داشت. در سال ۲۰۱۰، گروه ب ام و  یک میلیون و 481 هزار و 253 دستگاه خودرو و ۱۱۲ هزار و 271 دستگاه موتورسیکلت تولید کرد.

 برند فولکس واگن آلمان


فولکس‌واگن بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ خودرو آلمانی بزرگترین خودرو ساز اروپا و سومین خودرو ساز بزرگ دنیاست. این کارخانه در سال ۱۹۳۰ به درخواست رهبر آلمان نازی، آدولف هیتلر بنا شد. او خواست تا خودرویی برای مردم ساخته بشود که فولکس واگن در زبان آلمانی به معنای "خودروی مردم" ساخته شد.

هیتلر از دکتر فردیناند پورشه تقاضا کرد که خودرویی بسازد تا عموم مردم قدرت خرید آن را داشته باشند. کارخانه‌های فولکس‌واگن در حال حاضر بخشی از گروه فولکس‌واگن را تشکیل می‌دهند.


برند آئودی آلمان 


آئودی یک خودروساز آلمانی و تولیدکنندهٔ خودروهای لوکس است. دفتر اصلی آن در شهر اینگولشتاد در ایالت بایرن آلمان قرار دارد. این شرکت از سال ۱۹۶۴ یکی از زیرمجموعه‌های گروه فولکس واگن است. شعار این شرکت Vorsprung durch Technik به معنی "برتری به وسیله تکنیک" است و  مدل‌هایی آئودی از جمله R8؛ TT ، A۴، ۱۰۰ ، ۹۰ در ایران وجود دارد.


برند  پورشه آلمان
 

پورشه با نام کامل Porsche Dr.Ing.h.c.F.Porsche AG، یکی از شرکت های بزرگ تولید اتومبیل‌های اسپورت است که در سال ۱۹۳۱ توسط فردیناند پورشه پسر فری پورشه یک طراح اتومبیل اهل اتریش، در شهر اشتوتگارت آلمان تاسیس شد و از همان ابتدا نیز به تولید اتومبیل‌های اسپورت مشغول بود.

موضوعات مرتبط: شرکت های المانصنعت المان
برچسب‌ها: همه چیز درباره المان

تاريخ : | | نویسنده : احمدرضا محمدیان |

اقتصاد المان

آلمان ازجمله قوی ترین قدرت های اقتصادی جهان و در عرصه ی دانش بسیار نوآور است. این کشور در عین حال دارای یک اقتصاد خلاق چشمگیر و یک حیات فرهنگی پرتحرک است. آلمان بزرگ ترین اقتصاد ملی در اتحادیه ی اروپا و چهارمین قدرت اقتصادی جهان است. این کشور دومین صادرکننده در جهان است. شرکت های آلمانی در عرصه ی بین المللی بسیار خوشنام اند. آن ها پشتوانه ی نشان مرغوبیت "ساخت آلمان" (Made in Germany)، نوآوری، کیفیت بالا و برتری فنی هستند. بخش های مهم اقتصاد آلمان را خودرو سازی، ساخت ماشین آلات، الکتروتکنیک، صنایع شیمیایی ، محیط زیست و فناوری نانو تشکیل می دهند. آلمان کشوری جذاب برای سرمایه گذاران خارجی است. 500 کمپانی بزرگ جهانی و در مجموع 45 هزار شرکت خارجی در آلمان حضور دارند.

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: درباره المانشرکت های المان
برچسب‌ها: همه چیز درباره المان

تاريخ : | | نویسنده : احمدرضا محمدیان |

مرسدس بنز

مرسدس بنز، (به آلمانی: Mercedes-Benz) شرکت خودروسازی آلمانی است، که در زمینه طراحی و ساخت انواع خودرو، کامیون، اتوبوس وموتورهای درون‌سوز، همچنین ارائه خدمات مالی (لیزینگ و بیمه اتومبیل) و نیز تعمیر خودرو فعالیت می‌نماید. شعار این شرکت «یا بهترین یا  هیچ» است.

کارخانه مرکزی شرکت مرسدس بنز در منطقه زیندل فینگن واقع در شهر اشتوتگارت قرار دارد.، که در سال ۱۸۹۰ توسط گوتلیب دایملرو ویلهلم مایباخ تأسیس شده بود. شاخه دیگر از مرسدس-بنز، کمپانی بنز آگ می‌باشد، که در سال ۱۸۸۳ توسط کارل بنز راه‌اندازی شد.

در سال ۱۹۰۰ گوتلیب دایملر درگذشت و در ۱۹۰۲ پس از انعقاد قراردادی میان ویلهلم مایباخ و امیل جلینک، شرکت دی‌ام‌جی تولید اتومبیل با  برند مرسدس، که از ابتدای نام دختر جلینک، یعنی مرسدس جلینک گرفته شده بود را، آغاز کرد.

در سال ۱۹۲۶ شرکت دایملر-بنز از ادغام دو شرکت دایملر-موتورن-گیزلشافت و بنز اند سی تأسیس شد و از تاریخ ۲۸ ژوئن ۱۹۲۶ کارخانجات دو شرکت، تولیدات خود را، با برند مرسدس بنز، به بازار عرضه کردند.

در سال ۱۹۹۸ پس از ادغام دایملر-بنز با شرکت خودروسازی آمریکایی کرایسلر و تشکیل دایملرکرایسلر آگ، این شرکت مدیریت مرسدس-بنز را در اختیار گرفت. در سال ۲۰۰۷ در پی خریداری کرایسلر، توسط شرکت مدیریت سرمایه سربروس و انحلال دایملرکرایسلر، شرکت دایملر آگ تشکیل شد.

امروزه مرسدس بنز یکی از زیرمجموعه‌های شرکت دایملر آ گ به‌شمار می‌آید و همراه با فولکس واگن و ب‌ام‌و سه خودروساز مشهور و لوکس  آلمانی هستند، که به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروسازان لوکس جهان، شناخته می‌شوند.

 

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: شرکت های المان
برچسب‌ها: همه چیز درباره المان

تاريخ : | | نویسنده : احمدرضا محمدیان |
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Slide Skin:.